piątek, 16 września 2022

Wydawnictwo Marginesy Książka pt.: "Caryca” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Caryca”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Marginesy.





Marta była dzieckiem z nieprawego łoża, żyjącą w dość dużej biedzie. Miała piętnaście lat, kiedy została sprzedana, aby zostać służącą innych. Szybko przekonała się, że jej życie nie będzie tu ani łatwe, ani szczęśliwe. Pewne zdarzenia sprawiają, że nie wytrzymuje i popełnia zbrodnie. Musi uciekać, przed nią wiele niełatwych decyzji, które doprowadzą ją do poznania, a następnie zostania żoną cara Piotra Wielkiego. Jednak to wcale nie oznacza, że od teraz jej życie będzie usłane różami. Jak wyglądała jej pierwsza służba? Co takiego się stało, że popełniła zbrodnię? Gdzie później trafiła? Jak wyglądała jej znajomość i małżeństwo z carem? Co takiego jeszcze się stało?

Nie sięgam zbyt często po książki, w których poznajemy życie kogoś znanego. Jednak opis na tyle mnie zaciekawił, że pragnęłam poznać historię carycy i bardzo się cieszę. Na pewno nie jest to książka dla każdego, wywołuje wiele emocji, niejednokrotnie miałam łzy w oczach. Mnie się podobała, a historię w niej przeczytaną przeżywałam jeszcze długo po przeczytaniu ostatniej strony.

Główną bohaterką jest Marta. Poznajemy ją w niełatwym dla niej momencie, ale również poznajemy praktycznie całe jej życie. Jest to postać historyczna, o której przyznam szczerze, mało wiedziałam.

Mnie książka zapewniła czas pełen emocji. Polecam.




Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Marginesy oraz na FB


Caryca

2 komentarze: