sobota, 14 maja 2022

Million - Studio Wydawnicze Książka pt.: „Ciało mafii” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Ciało mafii”, którą otrzymałam od Million - Studio Wydawnicze.






Anna praktycznie od zawsze ważyła więcej, niż powinna i chociaż nie jednokrotnie próbowała z tym coś zrobić, nic to nie dawało. Oczywiście chciałby, żeby waga pokazywała zupełnie inne cyfry, jednak ma do tego dystans. Pewnego wieczoru podczas imprezy poznaje Roberto, mężczyzny, który jest pół Włochem, pół Polakiem. Ich znajomość nie kończy się na tamtym wieczorze, a mężczyzna dość szybko prosi ją o przyjechanie do niego z jakimiś ważnymi dokumentami. Kobieta wacha się, jednak w końcu postanawia mu pomóc. Jednocześnie zaczyna walczyć z otyłością, tylko tym razem niekolejną dietą, która w jej przypadku i tak nic nie daje, a za pomocą chirurgii.
Roberto nie ma całkiem niewinnych zamiarów wobec Anny. Jest synem szefa mafii, a niewinnie wyglądające kobiety są mu potrzebne, aby coś dla niego przewoził, tak naprawdę nie wiedząc co i jak bardzo ryzykują. Jednak znajomość z Anną, choć zaczyna się podobnie jak zawsze, mężczyzna zaczyna czuć coś więcej niż miał w planach.
Czy Anna odkryje prawdę o Roberto? Jak potoczy się ich znajomość? Jak będzie wyglądać jej walka z otyłością? Czy tym razem efekt będzie trwały? Jak potoczy się życie kobiety?

To, że uwielbiam romanse mafijne i przeczytałam ich bardzo dużo, już wiecie. Czyżby to był kolejny do kolekcji? Z jednej strony tak, z drugiej nie. Jest to romans mafijny, jednak zupełnie inny niż te, które czytałam. Po pierwsze mamy bohaterkę, która ma 140 kg przy wzroście 170 cm, a prawda jest taka, że zazwyczaj są piękne i zgrabne. Po drugie oprócz wątku romansu, mafijnych porachunków, jest też walka z otyłością (nie jest to tylko wspomniane, ale śledzimy całą drogę bohaterki od decyzji aż po efekty, jakie osiągnęła).
Historia była bardzo ciekawa i wciągająca. Książkę przeczytałam na jedno podejście, a podczas czytania towarzyszyło mi wiele emocji. Akcja szybka, momentami bardzo. Pełna namiętności, gorących scen, a jednocześnie o szukaniu własnej drogi, niełatwych decyzjach, walce z nadwagą, miłości, rozczarowaniu, mafii.

Książkę czytamy z perspektywy zarówno Anny, jak i Roberto. Osobiście lubię takie rozwiązania. Pozwala mi to poznać punkt widzenia, uczucia obu bohaterów.

Bohaterowie ciekawi, dość dobrze wykreowani.
Anna to bohaterka, której nie dało się nie polubić. Z jednej strony miła, sympatyczna, uczuciowa, z drugiej z charakterkiem i pazurkami. Ma świadomość tego, jak nadwaga niszczy jej zdrowie, dlatego podejmuje walkę. Bardzo mocno jej kibicowałam.
Roberto (czasem nazywanym Robertem) to mężczyzna egoistyczny, przebiegły, wykorzystujący innych. Na szczęście później zaczyna się zmieniać.
Muszę wspomnieć jeszcze o Ewie, której kobiecie bardzo nie lubiłam, a wręcz miałam ochotę zrobić jej krzywdę (tak jak ona krzywdziła innych).

„Ciało mafii” to książka, która zdecydowanie mi się podobała, która porusza trudny temat nadwagi, która według mnie jest warta przeczytania. Z przyjemnością polecam.


Moja ocena - 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Million - Studio oraz na FB


Ciało mafii

2 komentarze: