sobota, 5 lutego 2022

Wydawnictwo Prószyński i S-ka Książka pt.: „Porzuciłam islam, muszę umrzeć” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Porzuciłam islam, muszę umrzeć”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Prószyński i S-ka.





Farita pochodzi z Arabii Saudyjskiej, miejsca, w którym każdy jest Muzułmaninem, w którym nikt nie ma prawa podważać słów Koranu. Jednak ona już od najmłodszych lat była inna, zadawała wiele pytań, chociaż nie powinna, a im była starsza, tym jej wiara była słabsza. To, co się działo w jej rodzinnym domu, te sekrety, tajemnice i udawanie przed innymi, jak idealni są.
Nadszedł moment w życiu Farity, że całkowicie odrzuciła swoją religię. Niestety w kraju, w którym mieszka, za coś takiego grozi po prostu śmierć. Dziewczyna musi udawać, a jednocześnie marzy, aby móc wyjechać do innego kraju, gdzie będzie mogła po prostu bezpiecznie żyć. Czy jej się uda?

Historia jest prawdziwa i naprawdę mocna. Kobieta przeżyła piekło, o którym nigdy nie zapomni, z którego tak naprawdę nigdy do końca nie wyszła. Podczas czytania towarzyszyło mi wiele emocji, często ogromny smutek, a nawet łzy. Nawet sobie nie wyobrażam, jak poradzić sobie będą na jej miejscu.

Główna bohaterka to kobieta bardzo odważna, silna. Podziwiam to, że zdecydowała się na walkę o siebie, a także opowiedzenie swojej historii.

„Porzuciłam islam, muszę umrzeć” to książka, do której przeczytania trzeba się uzbroić w chusteczki i to zapas. To bardzo emocjonująca historia, którą polecam.


Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Prószyński i S-ka oraz na FB


Porzuciłam islam, muszę umrzeć


2 komentarze: