sobota, 12 lutego 2022

Wydawnictwo Akurat Książka pt.: „Dama i kochanka” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Dama i kochanka”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Akurat.



Ignacy, zamiast rozglądać się za kandydatką, na żonę wikła się w kolejne romanse, a to coraz bardziej przeszkadza jego rodzicom. Matka mężczyzny ma jednak już swój plan na to, aby w końcu siadał na tyłku, zaczął interesować się rodzinnymi interesami i uszatkował się, a może i spłodził swego następcę. Aby jej plan się udał, musi nie tylko znaleźć odpowiednią kandydatkę, ale również sprawić, aby nie znudziła się Ignacemu zbyt szybko. W tym celu udaje się do klasztoru, z którego zabiera młodą dziewczynę, która oficjalnie ma zostać ona jej panią do towarzystwa.
Marlena wychowała się w murach klasztoru. Nie zna innego życia, jednak nie chce zostać jedną z zakonnic. Kiedy otrzymuje dość nietypową propozycję od bogatej kobiety, nie waha się zbyt długo i się zgadza. Przed nią dni pełne wyzwań, w których ma się nauczyć być damą i uwodzicielką jednocześnie. Wie, że nie będzie to łatwe, w końcu tak naprawdę nic nie wie o życiu erotycznym, jednak wie, że to jedna jedyna szansa na ciekawe życie w luksusie przy boku przystojnego mężczyzny. Jak potoczy się szkolenie? Czy Marlena sobie poradzi? Jak będzie wyglądało pierwsze spotkanie z Ignacym? Czy plan matki Ignacego się powiedzie?

Do książki niestety mam trochę mieszane uczucia. W szczególności pierwsza połowa nie do końca spełniła moje oczekiwania, były przeskoki nie tylko między bohaterami (i to nie tylko Marleną i Ignacym, ale również innymi), ale również w czasie. To wszystko sprawiło, że trochę czułam się zagubiona, jednak im dalej czytałam, tym to uczucie było mniejsze, a pod koniec zniknęło całkowicie. Książka jest bardzo niegrzeczna, pełna pikantnych scen, co mnie akurat się podobało (jednak trzeba brać to pod uwagę, jeśli nie lubimy historii bardzo mocno erotycznych lepiej po nią nie sięgać). To historia dziewczyny, która z niewinnej, nic niewiedzącej o życiu ma się zmienić w boginię seksu i wodzić przyszłego męża za nos.

Bohaterów mamy kilku.
Ignacy nie został jednym z moich ulubionych. To mężczyzna, który uważa, że ma pieniądze, więc może wszystko. Lubi seks, dobrą zabawę i ma gdzieś plany czy uczucia innych.
Marlena początkowo nieśmiała, skromna, ułożona, później zmienia się i to bardzo. Jednak tę zmianę musicie poznać sami. Czy według mnie była ona na plus? Częściowo tak, częściowo niestety nie.
Muszę jeszcze wspomnieć o matce Ignacego. To kobieta, która kocha swoje dziecko i chce dla niego naprawdę dobrze, jednak jej pomysł nie do końca mi się podobał. Jakby nie patrzeć manipulowała nie tylko biedną dziewczyną, ale i własnym potomkiem.

„Dama i kochanka” to książka, która mnie nie zachwyciła, jednak podobała się na tyle, że przeczytała w całości i na pewno sięgnę po kontynuację. Ze swojej strony polecam.


Moja ocena – 7\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwa Muza gdzie znajdziecie również książki Wydawnictwa Akurat oraz na FB Wydawnictwo Muza Sa i Grzeszne Książki


Dama i kochanka

2 komentarze: