wtorek, 23 listopada 2021

Wydawnictwo Amare Książka pt.: „Jak naprawić palanta. Instrukcja w 10 krokach" - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Jak naprawić palanta. Instrukcja w dziesięciu krokach”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Amare.





Rose ma wysokie wykształcenie, skończone studia ze wspaniałymi wynikami i to nie tylko na jednym kierunku. Jak się okazuje, nie pomaga to w zdobyciu pracy, brakuje jej doświadczenia, a na parzenie kawy ma za wysokie kwalifikacje. Namówiona przez przyjaciółkę, „pożyczając” jej dyplom (z dużo gorszej szkoły, ze średnimi wynikami), dostaje staż w agencji reklamowej. Bardzo się cieszy, że ma możliwość zdobycia doświadczenia, zamierza to wykorzystać w 100%, a jedynie co jej spędza sen z powiek to jej szef.
Alexander nie należy do miłych i potulnych, wychodzi z założenia, że podwładni mają go słuchać, a nie lubić. Jednak jego ojciec jest innego zdania i daje mężczyźnie ultimatum – jeśli chce, aby on nie wtrącał się do jego firmy (ma część udziałów), ma ocieplić wizerunek. Co prawda wcale nie ma na to ochoty, jednak postanawia się postarać.
Lista napisana w złości, odkrycie kłamstwa o wykształceniu Rose sprawiają, że kobieta dostaje propozycję od Alexandra. On nie wyrzuci jej z pracy, a ona pomoże mu zjednać sobie pracowników. Czy to się może udać? Co wymyśli Rose? Jak poradzi sobie Alexander? Co połączy ich poza układem?

Nie będę ukrywać, że spodziewałam się czegoś zupełnie innego, jednak to, co znalazłam w książce, zdecydowanie mi się podobała. Podczas czytania dostałam ogromną dawkę niebanalnego humoru. Dialogi między bohaterami, pewne sytuacje wielokrotnie wywołały u mnie wybuchy śmiechu. Książkę czytało się szybko, doskonale się przy tym bawiąc.

Bohaterowie ciekawi, dobrze wykreowani.
Dla Rose praca jest ważna i dlatego, chociaż początkowo wydaje jej się to nie do pomyślenia, w końcu zgadza się na pomysł przyjaciółki z „pożyczeniem” dyplomu. To kobieta zdolna, pracowita, bezinteresownie pomagająca innym, lubiana, a jednocześnie umiejąca pokazać „pazurki” i własne zdanie. Zdecydowanie ją polubiłam. Rose jest taką osobą, z którą z chęcią bym się zaprzyjaźniła.
Alexandra można podsumować jednym słowem – plant. Zapatrzony w siebie, egoistyczny, surowy, bezkompromisowy, a jednocześnie seksowny. Jest szefem, który wzbudza strach, z którym lepiej nie zaczynać, przez którego atmosfera w pracy nie jest dobra. Zmiany, jakie musi przejść, nie będą dla niego zbyt łatwe.

„Jak naprawić palanta. Instrukcja w dziesięciu krokach” to książka, z którą doskonale się bawiłam i polecam.


Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo AMARE oraz na FB


Jak naprawić palanta. Instrukcja w dziesięciu krokach

3 komentarze: