sobota, 26 czerwca 2021

Alicja Skirgajłło- strona autorska Książka pt.: „Pokonany” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Pokonany”, którą otrzymałam od autorki Alicja Skirgajłłi.





Życie go nigdy nie rozpieszczało. Shade już od narodzin miał pod górkę. Porzucony jak niepotrzebny śmieć przez matkę trafił do domu dziecka, gdzie życie nie było kolorowe. Kiedy wszyscy myśleli, że w końcu los się do niego uśmiechnął i trafi do wspaniałych ludzi, lekarza i jego żony, prawda okazała się inna. Trafił do domu mężczyzny, który nie znosił sprzeciwu, który znęcał się nad nim i nad swoją żoną. Nadchodzi dzień, w którym młody chłopak nie wytrzymuje i zabija mężczyznę. Niestety nikt nie bierze do końca pod uwagę, co przechodził chłopiec i sąd umieszcza go w ośrodku wychowawczym. Shade nie żałuje tego, co zrobił, tylko tak mógł uwolnić siebie i swoją przybraną matkę, tylko tak mógł jej zapewnić bezpieczeństwo.
W ośrodku nie jest kolorowo, to nie miejsce, w którym można się czuć szczęśliwym. Jednak Shade odnajduje tam prawdziwego przyjaciela, na którego zawsze będzie mógł liczyć. Joe opuszcza ośrodek wcześniej niż Shade, a kiedy i on może z niego wyjść, proponuje mu nie tylko mieszkanie, ale również interes. Mężczyzna poznaje Sandy, młodą kobietę, która ma swoje tajemnice i bardzo namiesza w życiu zarówno Shade, jak i Joe. Dlaczego? Co ich połączy? Czy Shade odnajdzie spokój i szczęście?

Ta książka mnie „rozwaliła” i to dosłownie. Emocje, które mi towarzyszyły podczas czytania, były bardzo intensywne i zostały jeszcze na długo po zakończeniu. Historia Shadea momentami jest tak smutna, że ja musiałam na chwilę oderwać się od książki, „przetrawić” to, co on przeżył i dopiero czytać dalej, a świeczki w oczach miałam dość często.

Bohaterowie niebanalni, doskonale wykreowani i to zarówno pierwszoplanowi, jak i ci drugoplanowi.
Bardzo polubiłam mężczyznę, który był dyrektorem w ośrodku i czuć było, że dla niego te dzieciaki są ważne, że nie jest tam z przymusu czy dla kasy i nawet po opuszczeniu ośrodka mogli na niego liczyć.
Jeśli chodzi o głównego bohatera, polubiłam go, a także mocno mu współczułam. Nawet sobie nie potrafię wyobrazić, jak wiele przeszedł, a mimo wszystko, po każdej kolejnej porażce się podnosił (czasem nie od razu, czasem z pomocą przyjaciela). To bohater, którego decyzje nie zawsze mi się podobały, jednak z przyjemnością śledziłam jego historię.

„Pokonany” to książka, która bardzo mi się podobała. To nie jest kolejny zwykły romans, to książka, która wywołuje wiele emocji, która jest niebanalna. Z przyjemnością polecam.


Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę na FB autorki Alicja Skirgajłło- strona autorska

5 komentarzy:

  1. Brzmi ciekawie chętnie przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  2. I ja z chęcią przeczytałabym już dziś tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa historia,nie należy do lekkich i przyjemnych ale warto ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. panie po tej recenzji na pewno książkę chętnie przeczytają

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę poczytać jakieś książki tej autorki, koniecznie. Teraz czytam oczami mężczyzny i powiem, że jest super. Też polecam sięgnąć po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń