poniedziałek, 13 lipca 2020

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Kiedy mnie zobaczyłeś" - Recenzja

Zapraszam na opinię o książce pt.: „Kiedy mnie zobaczyłeś”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.




Gabrysia i Alicja są bliźniaczkami, jednak identyczne są tylko z wyglądu. Gabrysia kocha modę, jest towarzyska, lubiana, natomiast Alicja chce iść na medycynę, jest cicha, spokojna. Obie bardzo się kochają, są przyjaciółkami, a jedna dla drugiej zrobiłaby bardzo wiele.
Wyjazd na staż do Francji jest dla Gabrysi wielką szansą. Dzięki niemu będzie mogła wiele się nauczyć, poznać znanych projektantów, rozwijać swoją pasję. Jednak mam wielki dylemat czy jechać. Kuba, jej chłopak miał poważny wypadek, w którego skutek stracił wzrok. Wie, że jest mu teraz bardzo potrzebna, tym bardziej że stał się zupełnie innym człowiekiem. Chłopak nie wychodzi z pokoju, całkowicie nie radzi sobie z nową rzeczywistością i nie robi nic, by to zmienić.
Alicja widzi, jak jej siostra się waha, jak nie wie co wybrać, aby było dobrze. Chcą jej pomóc, więc proponuje zamianę, na którą Gabrysia zgadza się z wielką ulgą. Dziewczyna jeszcze nie wie, w co tak naprawdę się wpakowała. Choć początki wydawały się proste, to im bardziej poznaje chłopaka, tym bardziej zmienia o nim zdanie i zaczyna dostrzegać zalety, za które kocha go siostra. Wie, że nie może się zakochać, że Gabi jej tego nie wybaczy. Jednak czy serce posłucha? Jak poradzi sobie Alicja w udawaniu przebojowej siostry? Jak poradzi sobie Kuba w nowej dla niego rzeczywistości? Czy odkryje zamianę?

Historia dość ciekawa. Szczerze powiedziawszy, spodziewałam się po książce, dużo mniej niż w niej znalazłam. Historia Alicji i Kuby wciągnęła mnie, wywołała wiele emocji. Mocno im kibicowała i już bym chciała poznać dalsze losy.

Alicja skończyła ostatnią klasę liceum, a po wakacjach zaczyna studia medyczne. Skromna, ułożona, dość zamknięta w sobie, a przynajmniej na początku. Chciała pomóc siostrze, a wdepnęła w niezłe bagno i nie wie jak z niego wybrnąć. Nie zawsze zgadzałam się z jej wyborami, jednak dość ją polubiłam.
Kuba skrywa w sobie wiele bólu. Nie tylko wypadek, ale i śmierć ukochanego braciszka zmieniły go i to bardzo. Zamknięty w sobie, nie widzi szansy na lepsze jutro. Dzięki dziewczynie zaczyna się zmieniać, otwierać. Osobiście mocno mu kibicowałam, by dał radę, chociaż kilka razy z chęcią bym nim potrzepała, aby zmienił swoje zachowanie.

„Kiedy mnie zobaczyłeś” to książka, która mnie pozytywnie zaskoczyła. Myślałam, że będzie lekką pozycją na leniwy wieczór. Dostałam historię pełną emocji, zaskakującą, wciągającą. Zdecydowanie mi się podobała i polecam.




Moja ocena – 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB.


Kiedy mnie zobaczyłeś


12 komentarzy:

  1. Brzmi intygująco i ciekawie , musze przeczytac całośc

    OdpowiedzUsuń
  2. Justyna salwin13 lipca 2020 13:19

    Ciekawie się zapowiada

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada sie bardzo ciekawa książka

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada sie bardzo ciekawa książka

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje klimaty, chętnie poczytałabym.

    OdpowiedzUsuń
  6. Historia nawet mnie wciąga do poczytania książki Dagmara Krajewska

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie ksiazki,które potrafią nas zaskoczyć, wydobyć wiele uczuć kocham najbardziej. Nigdy nie wiadomo kiedy trafimy na jaką perełkę

    OdpowiedzUsuń
  8. Historia miłosna,która jest piękna ale jak to bywa w książkach musi być skomplikowana :)

    OdpowiedzUsuń
  9. panie na pewno książkę chetnie przeczytają

    OdpowiedzUsuń