środa, 6 kwietnia 2022

Wydawnictwo Jaguar Książka pt.: „Nauczycielka z getta” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Nauczycielka z getta”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Jaguar.





Laura jest młodą nauczycielką, która uczy dzieci z wielką pasją. Mieszka z rodzicami, szykuje się do ślubu z ukochanym. Kobieta jest szczęśliwa i z radością patrzy w przyszłość, na którą ma swoje plany. Niestety nadchodzi pierwszy września 1939 roku, dzień, w którym wszystko zaczyna się zmieniać, dzień, który jest początkiem wielu ludzkich traum. Dawid jest z pochodzenia żydem i chociaż udaje im się wziąć potajemnie ślub, a on przechodzi na wiarę Laury, niewiele to zmienia. Jej miłość jest na tyle silna, że nie wyobraża sobie życia bez niego i dlatego zamiast wolności wybiera getto, do którego on trafia. Czy to była dobra decyzja? Jak wpłynie wojna na młode małżeństwo? Jak potoczą się ich losy w getcie?

Są książki z historiami, o których nie zapomina się jeszcze długo po przeczytaniu ostatniej strony i „Nauczycielka z getta” jest jedną z takich książek. Historia pełna cierpienia, śmierci, niesprawiedliwości, a jednocześnie miłości, wiary, nadziei. To, co działo się, w czasie II wojny światowej było straszne, ludzie przechodzili niewyobrażalne cierpienia, byli głodzeni, bici, poniżani, zabijani i to bez powodu (no bo jaki to powód, że ktoś jest żydem, moim zdaniem żaden). To książka, która wywołała we mnie bardzo dużo emocji, podczas czytania, której niejednokrotnie miałam świeczki w oczach.

Główną bohaterką jest Laura, młoda kobieta, nauczycielka. Przyznam szczerze, że jest jedną z nielicznych bohaterek, którą bardzo podziwiałam, za to, jak się zachowywała, jak walczyła o miłość, jak pomagała innym, za odwagę.

„Nauczycielka z getta” to książka, którą według mnie warto przeczytać i z przyjemnością polecam.



Moja ocena - 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Jaguar oraz na FB


Nauczycielka z getta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz