czwartek, 12 stycznia 2017

PRZEPIS - Bułeczki z morelami i daktylami

Bułeczki z morelami i daktylami

Składniki:

NA CIASTO:
1.  ½ kg mąki
2.  50g drożdży
3.  4 jajka
4.  1\3 szklanki mleka
5.  250g margaryny
6.  1\2 szklanki cukru + 3 łyżki cukru

POZOSTAŁE:
1.  Morele naturalne suszone Swojska Piwniczka
2.  Daktyle bez pestek Naturalne Swojska Piwniczka
3.  Wiórka kokosowe



PRZYGOTOWANIE:
ZACZYN DROŻDŻOWY:
Do garnka wlewamy 1\3 szklanki mleka, dodajemy drożdże, 3 łyżeczki cukru i 4 łyżki mąki. Mieszamy i stawiamy na ogień, delikatnie podgrzewamy. Garnek przykrywamy pokrywką i odstawiamy na bok do momentu aż drożdże zaczną rosnąć.

Do miski wsypujemy pozostałą mąkę, wbijamy jajka, dodajemy rozpuszczoną margarynę, 1\2 szklankę cukru i zaczyn drożdżowy. Dobrze wyrabiamy i przykrywamy miskę ściereczką. Odstawiamy w ciepłe miejsce na około pół godziny.

Ciasto wykładamy na stolnice posypaną mąką, delikatnie wyrabiamy i wałkujemy na około 0.5 cm. Wycinamy kółeczka. Na jedno kółko kładziemy morele lub daktyle (zamiennie proponuje), przykrywamy drugim i delikatnie sklejamy boki. Wierzch posypujemy wiórkami kokosowymi.

Wkładamy do zimnego piekarnika i ustawiamy go na 180 stopni. Pieczemy aż się zarumienią (około 30-40 min).



Serdecznie zapraszam na stronę Swojska Piwniczka po pyszne morele i daktyle do przepisu, oraz na FB firmy.










wersja bez wiórek kokosowych, a ozdobione pisakami spożywczymi



20 komentarzy:

  1. :) mniam daktyle co prawda za nimi nie przepadam ale morele juz tak:) a miałam pytac io fajny przepis na bułeczki :P

    OdpowiedzUsuń
  2. daktyle raczej nie ale morele czy brzoskwinie w bułeczce bym zjadła

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają apetycznie. Mój mąż też otrzymał już paczuszke, daktyle, morele i wiórki mamy od Swojska Piwniczka i też coś przyrządzimy, a i ile dzieci pozwolą to się Wam pochwalimy :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. z daktylami jeszcze nie jadłam bułeczek, ale wyglądają smakowicie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ladnie robic smaka no nic przepis spisany

    OdpowiedzUsuń
  6. Łaaaa to żeś mi smaka teraz narobiłaś noooo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda przepysznie,mam morele to z nimi spróbuję zrobić bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale smacznie wygląda,odo tego herbata,bądź gorąco kakao i ach palce lizać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam... Przepis świetny. Nie robiłam jeszcze takich bułeczek sama. Daktyle uwielbiam. I spróbuję przepisu na nie z pewnością.

    OdpowiedzUsuń
  10. poproszę żeby żona mi je upiekła

    OdpowiedzUsuń
  11. Stanisław Marek

    Dziękuję za przepis na pewno wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam przepisu.Zobaczę jak mi wyjdą z daktylami.

    OdpowiedzUsuń
  13. Izabela Bathke1 lutego 2017 14:38

    Trzeba spróbować zrobić

    OdpowiedzUsuń
  14. O rany o tej porze nie powinnam tego czytać, bo juz mam ochotę iść pichcić. Daktyle mmmm pycha

    OdpowiedzUsuń